Břeclav
Znak Břeclav

Web provozuje NSZM ČR

Břeclav

Názvy hierarchických úrovní
1. "Priorita"
1.1 "Opatření"
1.1.1 "Aktivita"

Strategický plán rozvoje města Břeclavi (2020)

1. Podpora místní ekonomiky a rozvoj cestovního ruchu

1.1 Podpora podnikání a vzniku pracovních míst ve městě

1.1.1 Spolupráce s podnikatelskou sférou v oblasti zvýšení ekonomického potenciálu města
1.1.2 Hledání možností pro využití stávajících brownfieldů
1.1.3 Příprava rozvojových projektů a rozvojových ploch
1.1.4 Podpora inovačního potenciálu a spolupráce s vysokými školami

1.2 Rozvoj infrastruktury a nabídky pro cestovní ruch

1.2.1 Využití Zámku Břeclav a jeho okolí jako multifunkčního centra cestovního ruchu a kulturního dění ve městě
1.2.2 Posílení funkce města jako přirozeného a atraktivního centra regionu
1.2.3 Rozšíření nabídky specifických forem cestovního ruchu a tematické turistiky
1.2.4 Využití potenciálu řeky Dyje k rozvoji dalších služeb v oblasti cestovního ruchu

1.3 Efektivní řízení města jako destinace cestovního ruchu

1.3.1 Efektivní management destinace a budování image měst
1.3.2 Rozvoj spolupráce v oblasti udržitelného rozvoje cestovního ruchu v širším okolí města

2. Rozvoj infrastruktury a kvality životního prostředí

2.1 Rozvoj technické infrastruktury

2.1.1 Rozvoj a obnova inženýrských sítí města
2.1.2 Budování inženýrských sítí pro rozvoj rezidenční funkce města
2.1.3 Údržba a rozvoj kanalizačního a vodovodního systému města

2.2 Zlepšení dopravní dostupnosti a propustnosti města

2.2.1 Podpora opatření pro snížení intenzity tranzitní dopravy městem
2.2.2 Podpora přípravy a realizace projektu vybudování obchvatu města
2.2.3 Realizace opatření na zlepšení průjezdnosti města pro automobilovou dopravu
2.2.4 Rozvoj napojení města na systémy veřejné dopravy
2.2.5 Podpora využívání MHD, cyklistiky a pěší chůze jako preferovaného způsobu dopravy po městě a jeho bezprostředním okolí
2.2.6 Rozvoj infrastruktury pro alternativní paliva v dopravě
2.2.7 Rozvoj infrastruktury pro cyklodopravu, zvyšování bezpečnosti cyklistů v silničním provozu a podpora prostupnosti města pro bezmotorovou dopravu
2.2.8 Rozvoj napojení města na páteřní nadregionální sítě infrastruktury pro bezmotorovou dopravu a na infrastrukturu v LVA a Podluží

2.3 Zlepšení kvality životního prostředí a městské zeleně

2.3.1 Regenerace volně přístupných ploch městské zeleně
2.3.2 Zvyšování urbanistické hodnoty města a estetické kvality veřejných prostor
2.3.3 Podpora opatření ke snižování prašnosti ve městě
2.3.4 Ochrana prvků ekologické stability v území a jejich další rozvoj
2.3.5 Budování přírodě blízkých prvků ochrany před povodněmi
2.3.6 Podpora udržitelného hospodaření s půdou a zvyšování akumulační schopnosti území
2.3.7 Podpora efektivity odpadového hospodářství
2.3.8 Realizace projektů na snižování energetické náročnosti budov ve vlastnictví města
2.3.9 Podpora environmentální vzdělávání a osvěty
2.3.10 Podpora iniciativ na oživení centra města, především rozvoj náplavek a nábřeží (využití potenciálu vodních toků pro oživení města a zvýšení estetické hodnoty centra)

3. Zvyšování kvality života a rozvoj lidských zdrojů

3.1 Růst kvality a kapacity služeb v sociální sféře

3.1.1 Zvyšování kvality infrastruktury a materiálního vybavení pro poskytování sociálních služeb
3.1.2 Rozvoj kvality a dostupnosti sociálních služeb ve městě
3.1.3 Podpora procesů komunitního plánování sociálních služeb a spolupráce mezi poskytovateli sociálních služeb a samosprávou, vč. systematického monitoringu potřeb cílových skupin
3.1.4 Podpora programů a iniciativ zaměřených na aktivizaci a integraci osob z vybraných cílových skupin do společnosti a na trh práce s důrazem na cílové skupiny osob se zdravotním postižením a seniorů
3.1.5 Rozvoj zázemí pro spolkovou činnost a volnočasové aktivity seniorů, osob se zdravotním postižením i dalších cílových skupin
3.1.6 Podpora rozvoje dobrovolnictví
3.1.7 Podpora sociálního bydlení
3.1.8 Rozvoj zdravotnické infrastruktury a její dostupnosti, včetně dostupnosti protialkoholní a toxikologické zdravotní infrastruktury (záchytné stanice)
3.1.9 Rozvoj kvality a diverzifikace zdravotnických služeb
3.1.10 Podpora projektů pro šíření osvěty v oblasti zdravého životního stylu a přijímání odpovědnosti za vlastní zdraví

3.2 Podpora vzdělávání a rozvoj lidských zdrojů

3.2.1 Rozvoj infrastruktury pro vzdělávání
3.2.2 Propojování nabídky vzdělávacích oborů s poptávkou na trhu práce a podpora rozvoje spolupráce mezi školami a podnikatelskými subjekty (stáže, praxe, atp.)
3.2.3 Zvyšování kvality vzdělávacích programů
3.2.4 Podpora spolupráce místních škol se školami v zahraniční a podpora výměny studentů a stáží
3.2.5 Podpora kvalifikace absolventů škol a kurzů se zaměřením na uplatnění na zahraničním trhu práce (zejm. AT, SK), včetně zvyšování jazykových kompetencí
3.2.6 Rozvoj dalšího vzdělávání pracovníků ve školství, zdravotnictví, sociálních službách a pracovníků s mládeží
3.2.7 Propagace a podpora rozvoje nabídky celoživotního vzdělávání
3.2.8 Podpora rozvoje služeb hlídání dětí s důrazem na nízkopříjmové rodiny

3.3 Rozvoj nabídky volnočasových aktivit

3.3.1 Podpora činností společenských, kulturních, sportovních, polytechnických a zájmových klubů a kroužků a spolkového a komunitního života obecně
3.3.2 Zlepšování a modernizace, případně výstavba sportovních zařízení a volnočasové infrastruktury
3.3.3 Maximalizace využití stávající sportovní a volnočasové infrastruktury
3.3.4 Iniciace a propagace volnočasových a sportovních aktivit pro širokou veřejnost, osvěta aktivního trávení volného času a zdravého životního stylu
3.3.5 Podpora využívání veřejných prostor pro volnočasové a sportovní aktivity
3.3.6 Zvyšování dostupnosti volnočasových a sportovních aktivit pro děti a mládež z nízkopříjmových rodin

3.4 Rozvoj kultury a jejího atrakčního potenciálu pro cestovní ruch

3.4.1 Rozvoj infrastruktury pro kulturu
3.4.2 Podpora a propagace kulturních programů, akcí a společenských událostí, podpora rozvoje diverzity kultury ve městě a nových událostí a iniciativ
3.4.3 Vznik a rozvoj kulturních, sportovních a volnočasových událostí nadregionálního a přeshraničního významu se silným atrakčním potenciálem
3.4.4 Podpora kultury v ulicích a iniciativ pro oživení města a posilování komunitních vztahů; efektivnější využívání veřejných prostranství pro kulturní akce

3.5 Posílení bezpečnosti ve městě

3.5.1 Rozvoj iniciativ a projektů zaměřených na prevenci kriminality a sociálně patologických jevů s důrazem na problémové oblasti města
3.5.2 Podpora projektů pro sociální začleňování a prevence vzniku problémových lokalit
3.5.3 Iniciace a podpora programů a projektů pro prevenci výskytu sociálně patologických jevů u dětí a mládeže
3.5.4 Zvyšování bezpečnosti obyvatel města
3.5.5 Rozvoj bezbariérové prostupnosti města a bezbariérovosti veřejných budov

4. Růst efektivity veřejné správy

4.1 Zvyšování kvality lidských zdrojů ve veřejné správě

4.1.1 Zvyšování kvality lidských zdrojů ve veřejné správě
4.1.2 Zvyšování kvality poskytovaných veřejných služeb
4.1.3 Posílení otevřené komunikace a spolupráce mezi veřejností a veřejnou správou a zapojení veřejnosti do rozvoje města
4.1.4 Rozšíření služeb e-governance

4.2 Podpora a záštita spolupráce města a místních iniciativ s jinými obcemi a jejich iniciativami

4.2.1 Posílení spolupráce města Břeclav s Jihomoravským krajem a s obcemi v území ORP
4.2.2 Posílení spolupráce městského úřadu se svými zřizovanými organizacemi a organizacemi s majetkovou účastí města i s nezřizovanými organizacemi
4.2.3 Podpora a rozvoj místních iniciativ a občanské společnosti
4.2.4 Rozvoj mezinárodní spolupráce města
4.2.5 Rozvoj spolupráce s jinými obcemi v rámci České republiky
TISK
i